Общее собрание Ассоциации ЕМА
27 травня 2014 року о 10.00
(Київ, вул.Липська 3, Зал ВРУ з питань фінансів та банківської діяльності)
27.05.2014 відбулись Загальні збори Асоціації «ЄМА».
До складу Ради Асоціації затверджено 5 банків: ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК»; АТ «Райффайзен Банк Аваль»; ПАT «ПУМБ»; ПАТ «Укрсоцбанк», АТ «Ощадбанк» (відповідно до п. 5.15.1. Статуту і на підставі інформаційного повідомлення НБУ 24.04.2014 № 25-309/19230).
До складу Ради обрано 5 банків: АТ «Укрексімбанк», АТ Банк «Фінанси та Кредит», Банк «Південний», ПАТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК», Сбербанк Росії (голосування відбулось відповідно до п. 5.15.3. Статуту)
Головою Ради Асоціації, строком на 2 роки, обрано Прийму І.М., (Завідувач секретаріату комітету Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики) (голосування відбулось відповідно п.5.3.1. Статуту).
Директором Асоціації, строком на 3 роки, призначено Карпова О.О. (голосування відбулось відповідно п.5.36. Статуту).
Затвердженно напрямки роботи на 2014-2015рр.
ПРОЕКТИ НА 2014-2015 РОКИ.
Безготівкові (виключно, карткові) розрахунки в торговельних мережах та Internet магазинах:
3-4 квартал 2014
— Доопрацювання (спільно з комітетом ВР України з питань фінансів та банківської діяльності, НБУ, ГПУ) питань прийняття КМУ Постанови «Деякі питання безготівкових розрахунків» на заміну Постанови КМУ№ 878;
— Забезпечення прийняття та впровадження в Україні відповідно до вимог законодавства програми розвитку безготівкових розрахунків в торговельних мережах та Інтернет середовищі;
— Забезпечення прав клієнтів банків на оплату платіжними картками в торговельних мережах та Інтернет середовищі (в т. ч. в адміністративному та судовому порядку і в порядку нагляду Прокуратури за застосуванням законодавства);
— Ініціативи, пов’язані з розвитком спільних програм лояльності між банківським сектором та торговельною мережею, що сприяють розвитку мобільних платежів, лояльності клієнтів та безготівкового розрахунку у цілому.
Безготівкові ( включно карткові) розрахунки:
— Супроводження організаційного, нормативного та практичного впровадження Стратегії розвитку безготівкових розрахунків;
Супроводження прийняття платіжною секцією Громадської Ради НБУ платіжного плану (короткотермінового та середньо термінового) та участь в організації його реалізації;
— Організація національного щорічного дослідження «ВІП обслуговування в банках України».
— Організація національного щорічного дослідження «Безготівкові (включно карткові) розрахунки домогосподарств України».
— Забезпечення прийняття платіжною організацією НСМЕП змін в операційні правила, які забезпечать врахування бізнес-інтересів українських банків;
Ризик-менджмент:
— Супроводження прийняття змін до анти відмивочного законодавства (доповнення до проекту нової редакції Закону України Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансуванню тероризму) в частині надання банкам додаткових можливостей для протидії кіберзлочинцям;
— Супроводження прийняття Проекту Закону № 4512 про внесення змін до статті 200 Кримінального кодексу України (щодо посилення відповідальності за незаконні дії з документами на переказ та іншими засобами доступу до банківських рахунків)
— Організація та забезпечення протидії українських банків кіберзагрозам (платіжне та кредитне шахрайство), включаючи он-лайн обмін інцидентами, взаємодію з МВС та Держфінмоніторингом, поліцією та банками країн СНД та ЄС.
— Супроводження прийняття законопроекту для остаточного створення в Україні системи взаємодії між Бюро та державними реєстрами, а також забезпечення прав кредиторів на належне формування кредитної історії;
— Організація спільно з GFK Ukraine національного щорічного дослідження «Проблеми шахрайства та грамотності клієнтів в сфері використання платіжних інструментів в Україні».
— Організація національного щорічного дослідження «Стан інформування клієнтів через он-лайн канали (web сайти) банків щодо безпечного застосування платіжних інструментів в Україні».
— Аутсорсинг для НБУ аналітичної інформації щодо кіберзлочинності для керування Національним банком ризиками в сфері платіжно-кредитного шахрайства;
— Супроводження прийняття та впровадження рекомендацій, вимог Національного банку щодо протидії кіберзлочинності. Підготовка та супроводження рекомендацій банкам відносно реалізації Національним банком оверсайту за порушниками платіжного законодавства в частині невиконання останніми вимог законодавства.
— Розширення продуктивності та функціоналу інформаційно-аналітичної системи протидії платіжно-кредитному шахрайству ExchangeOnLine та поширення (спільно з банками принципалами) її використання на 80%+ всіх учасників банківського ринку України. Впровадження двохфакторної аутентифікації користувачів ExchangeOnLine.
— Щоквартальні аналітичні звіти та рекомендації з протидії платіжно-кредитному шахрайству для керівників членів Асоціації;
— Ініціювання створення спеціалізованого підрозділу з протидії кредитному шахрайству МВС (або пряме включення до функціональних обов’язків існуючого підрозділу), методичне забезпечення діяльності МВС з питань кредитного шахрайства, сприяння поліпшенню міжвідомчої взаємодії підрозділів МВС з протидії кіберзлочинності;
— Ініціювання створення в системі МВС спеціалізованого програмного комплексу з фотографіями громадян для публічного доступу фінансових організацій з метою ідентифікації для протидії відмиванню коштів та в процесі протидії фінансовим шахрайствам;
— Реалізація ініціативи Академія ЕМА (EMA Academy) із залученням до підвищення кваліфікації співробітників фронт-офісів членів Асоціації;
— На основі спільного з GFK Ukraine національного щорічного дослідження «Проблеми шахрайства та грамотності клієнтів в сфері використання платіжних інструментів в Україні» виготовлення та надання членам Асоціації відео-матеріалів для роботи з клієнтами в відділеннях та через WEB канали;
— Реєстр позичальників НБУ (вдосконалення та підвищення КПД)
— Спільне з відповідними НДІ звернення щодо узагальнення суд. практики за ст. 185ККУ Пленумом Вищого спеціалізованого суду України з цивільних та кримінальних справ по факту появи перших прецедентів за останні 10 років з моменту виникнення проблеми.
Матеріали загальних зборів: