Асоціація ЄМА долучилася до інформаційної кампанії Нацбанку з протидії платіжному шахрайству
Відсьогодні, з 07 липня 2020 року, Національний банк запускає Всеукраїнську інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству. Мета кампанії – навчити українців основним правилам безпеки безготівкових та онлайн-платежів.
Українська міжбанківська асоціація членів платіжних систем «ЄМА» стала партнером інформаційної кампанії та буде допомагати багаторічною експертизою, професійними матеріалами та кіберпросвітницькою онлайн-грою «Здолай Шахрая».
В Україні, як і у світі, найпопулярнішим методом шахрайства з платіжними картками є соціальна інженерія – це коли люди самі переказують гроші аферистам або розкривають їм дані своїх карток. Виклик для центральних банків усіх країн в період карантину та масового переходу в онлайн – убезпечити людей від таких випадків.
«Якщо раніше ми боролися із накладками на банкомати, через які шахраї викрадали дані карток, – то зараз ми боремося за обізнаність населення, адже переважно люди стають жертвами шахраїв через недотримання основних правил платіжної безпеки», – наголошує директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку Олексій Шабан. За його словами, в минулому році в Україні відбулося майже 72 тисячі випадків незаконних дій із платіжними картами. 58% із них сталися в інтернеті. А от шахрайство з накладками на банкомати вже майже відійшло в минуле.
У 2020 році через карантинні заходи українці все частіше стали обирати безготівкові платежі, розрахунки та покупки онлайн. З’явилися й нові сценарії у шахраїв, які під виглядом державних органів обіцяють грошову допомогу через карантин і у такий спосіб виманюють дані платіжних карток.
«Уперше в історії України Національний банк організовує таку масштабну інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству, яку підтримує широке коло однодумців. До кампанії виявили бажання долучитися більше 50 партнерів-представників соціально відповідального бізнесу найрізноманітніших галузей. Спільними зусиллями Національного банку, Кіберполіції, банків, платіжних систем, мобільних операторів, інтернет-магазинів ми проведемо безпрецедентну інформаційну кампанію дамо відсіч шахраям, – говорить директор Департаменту комунікацій Національного банку Наталія Бондаренко, – Розповідати про правила платіжної безпеки ми будемо на телебаченні і в радіоефірах, у газетах та на інформаційних порталах, у месенджерах та за допомогою SMS, у метро, на вокзалах і навіть у платіжках за електроенергію. Ми намагаємося використати усі можливі канали комунікацій, щоб достукатися до аудиторії та убезпечити громадян від злочинних дій шахраїв, та дуже вдячні партнерам, які підтримали проєкт і разом із нами працюють у напрямі розвитку фінансової обізнаності населення».
«Щиро дякуємо фахівцям Національного банку України за своєчасну, професійну підготовку до інформаційної кампанії, яку Україна не бачила з 2017 року, коли за підтримки посольства США Асоціація ЄМА, Кіберполіція та 28 українських банків вперше відверто розповіли громадянам, як оминати шахрайські схеми та безпечно користуватися платіжними інструментами. В 2020 році Нацбанк, як раніше Європол та національні банки країн ЄС, за експертної та інформаційної підтримки 57 банків, платіжних систем, платіжних порталів та постачальників мобільних та комунальних послуг запускає двомісячну антишахрайську кампанію «ШахрайГудбай» – прокоментував запуск кампанії директор Асоціації ЄМА Олександр Карпов, Громадяни потребують постійного нагадування, чому і як, де і коли, можна або не можна користуватися платіжними та кредитними послугами, і як саме робити це безпечно. Впевнені, що співпраця українського бізнесу та вповноважених державних установ позитивно вплине на фінансову обізнаність громадян та забезпечить подальше зростання безпечних безготівкових платежів в Україні».
Інформаційна кампанія проходитиме в липні-серпні 2020 року в усіх регіонах України. Детальніше про кампанію можна прочитати тут.