Cardholder Verification – сервіс, який знизить ризики фінансових онлайн сервісів та захистить громадян від шахрайства
Cardholder Verification – міжбанківський сервіс, який знизить ризики фінансових онлайн сервісів та захистить громадян від шахрайства.
Діджиталізація фінансових послуг, застосування шахраями методів соціальної інженерії та витоки персональних даних громадян призвели до зростання нових схем шахрайства – оформлення шахраями онлайн кредитів за викраденими сканкопіями документів та прив’язування шахраями своїх карток для отримання виплат в кабінетах існуючих користувачів онлайн сервісів кредитування. Проблема актуальна і для інших онлайн сервісів, у користувачів яких є можливість прив’язати платіжну картку в он-лайн кабінеті для зарахування або списання з неї коштів.
Жертвами стають громадяни України, сканкопії документів яких були отримані шахрайським шляхом або в результаті витоку з баз персональних даних, громадяни, яким було зроблено шахрайську заміну SIM-картки та громадяни, які під психологічним впливом шахраїв розголосили данні, необхідні для входу в кабінет онлайн сервісу.
Вирішення проблеми полягає в унеможливленні зарахувань, якщо Держатель картки, вказаної для отримання виплат, не є особою, на яку оформляють кредит, або власником он-лайн кабінету.
Для вирішення цієї проблеми Українською міжбанківською Асоціацією членів платіжних систем “ЄМА” був створений єдиний міжбанківський API сервіс для здійснення перевірки відповідності Держателів платіжних карток. В червні 2021р. сервіс Cardholder Verification в партнерстві з платіжним сервісом 4bill.io було введено в експлуатацію і його послугами розпочали користуватися компанії, що надають послуги з мікрокредитування.
Для 4bill це можливість розширити й розвивати антифрод-сервіса 4BSecure, який існує як окреме пакетне рішення для мерчантів компаній. Мікрофінансовим організаціям таке рішення допоможе зменшити ризики під час видачі кредитів і захистити свої активи від шахрайства.
Сервіс працює за наступним алгоритмом: фінансова компанія через API надсилає запит до AntіFraud HUB, який в свою чергу, маршрутизує його до відповідного банку-емітента, який перевіряє інформацію і через AntiFraud HUB передає відповідь для фінансової компанії.
Запуск такого сервісу – частина глобальної стратегії боротьби з шахрайством у сфері платежів та кредитування в рамках роботи AntiFraud HUB Асоціації “ЄМА”. Зокрема, в 2018р. році було введено в експлуатацію API сервіс БД Інциденти – автоматизований сервіс збору і перевірки інформації про інциденти платіжного і кредитного шахрайства, а в 2020 сервіс Mobile Check – сервіс автоматизованої перевірки статусів заміни SIM-карток у операторів стільникового зв’язку.