Діджиталізація платежів в Україні
Чи є місце виключно для глобальних платіжних гігантів або залишився час на реалізацію також і локальних цифрових платіжних рішень?
Дуже цікава дискусія про контроверсійні фактори розвитку ринку розгорнулася 17 квітня 2019 р. на XIX Payments & XI Security EMA Conference.
Були ідентифіковані наступні ключові ринкові тенденції:
• Глобальні платіжні гравці є переважними постачальниками платіжних продуктів, рішень та, здебільше, інфраструктури для локальних та транскордонних платежів громадян;
• У регуляторів відсутній мандат, а, інколи, політична воля на системні зміни та перехід до відкритого банкінгу, що в першу чергу «грає проти» локальних гравців;
• Фінансові інститути переважно споживають та продають громадянам глобальний продукт, навіть поодинокі інноватори та інвестори будують платіжні 24/7 діджитал рішення та продукти НЕ на основі локальної платіжно-клірингової інфраструктури;
Загальний висновок учасників ринку, щодо того, який відсоток роздрібних платежів буде цифровим залежить переважно від фінансових інститутів, а який відсоток в цифрових платежах сформують локальні рішення та гравці, був таким: це питання, переважно, до Парламенту, Національного банку та Кабінету Міністрів України.
Продовження професійної дискусії щодо необхідних Україні платіжних інновацій відбудеться 19 вересня 2019 року на організованому журналом Future та Асоціацією ЄМА Global Payments Day ‘2019.
Залучені міжнародні експерти поширять досвід глобальних гравців, які пропонують різноманітні транскордонні платіжні рішення для цифрової комерції, у тому числі:
• як змінюється базис доходів на ринку глобальних платежів: структура доходів та тренди (global/local);
• хто кому конкурент (в каналах, продуктах)?
• хто на чому заробляє або втрачає?
• глобалізація ритейлу та локалізація платежів
• неохоплений фінпослугами МСБ;
• альтернативні платіжні методи, які «відгризають» сегменти у традиційних гравців;
• check-out як головний елемент e-commerce для альтернативних методів платежів;
• власні цифрові гаманці маркетплейсов і системних гравців рітейлу;
• UX, що можна, що не можна, що складно або дорого для приватних і корпоративних клієнтів;
• централізація vs децентралізація ГП та майбутнє «програмних грошей»;
• зростаючі ризики e-commerce та як їх контролювати;
• наступні рівні tech-у глобальній експансії;
• які регуляторні зміни допоможуть розвитку ринку і чому?
Слідкуємо за дискусією, приєднуємося та приймаємо участь! )