Як не стати жертвою фінансових шахраїв під час карантину?
14-го квітня 2020 року Фінансовий клуб провів круглий стіл на тему “Як не стати жертвою шахраїв під час карантину”, в якому, разом з директором Асоціації Олександром Карповим, взяли участь Сергій Мамедов, голова правління банку “Глобус”, Михайло Власенко, голова правління Ідея Банку, Артур Загородников, заступник голови правління ПУМБ, Андрій Прусов, заступник голови правління Банку Форвард та Юрій Хмеленко, керівник напрямку з протидії шахрайству Альфа-Банку. Модератором круглого столу виступив керуючий партнер «Фінансового клубу» Руслан Чорний. Круглий стіл відбувся онлайн в режимі ZOOM – зв’язку.
Серед інших питань, які обговорювались під час зустрічі, була тема комунікації банків з клієнтами різними каналами зв’язку. Банки насправді намагаються турбувати клієнтів якомога рідше і лише через офіційні канали комунікації, тому інформація з сумнівного джерела повинна насторожити клієнта.
«Якщо ви намагаєтеся з’ясувати, з ким спілкуєтеся – зі співробітником або шахраєм, потрібно звертати увагу на смислове навантаження, тематику, про що йде розмова і що власне запитує у вас співрозмовник. Ключова мета шахрая – отримати конфіденційну інформацію, яка допоможе йому здійснити несанкціоновану платіжну операцію», – розповів керівник напрямку з протидії шахрайству Альфа-Банку Юрій Хмеленко. Шахраї намагаються з’ясувати CVV-код, OTP-паролі та інші дані. «Це табуйована інформація, яку ніколи і за жодних обставин співробітник банку не питатиме. Але це те, що шахраї під різними приводами можуть вимагати від клієнта», – перерахував він.
Директор Української міжбанківської Асоціації членів платіжних систем ЕМА Олександр Карпов запевняє, що «будь-яку комунікацію, яку ви не чекаєте, краще припинити», оскільки вона може бути шахрайською, і краще самостійно зв’язатися з банком за перевіреними каналами зв’язку.
«Комунікація нібито від банку: ви її припинили, не продовжили, не клікнули, не передзвонили, не відповіли на СМС. Після цього вам треба подивитися номер банку в телефоні, на картці або на сайті, передзвонити і уточнити, чи відповідає дійсності отримана перед цим інформація. У 100% випадків вам скажуть, що «ні, не відповідає», – пояснив він. І навіть «начебто» номер банку може виявитися підробкою.
«Знайомі номери не завжди є реальними. Шахраї навчилися купляти так звані альфа-номери, з яких банки розсилають СМС своїм клієнтам, в інших країнах, реєструвати на таке ім’я банку, щоб одна з літер в назві була написана з іншого алфавіту. І ми, отримуючи СМС, думаємо, що з нами коммунікує банк», – розповів Олександр Олександрович. Якщо людина отримала СМС і бачить в телефоні дві «гілки» спілкування з банком – довгу і коротку, то «ви можете бути впевнені, що це підстановка короткого номера».
«Те ж саме з дзвінком з банку. Шахраї мають технічний спосіб підміняти вхідний дзвінок. І ми будемо думати, що це дзвінок з банку, а це дзвінок від шахраїв», – попередив він.
Ознайомитись з повними матеріалами круглого столу, а також з записом онлайн зустрічі можна на сайті Фінансового клубу, за посиланнями нижче. Сподіваємось, рекомендації експертів допоможуть вам бути обережними та зберегти в безпеці здоров’я та гроші!
Банкіри розповіли, як клієнтам виявляти шахраїв
Клієнтів банків закликають ігнорувати підозрілі повідомлення
Подвійний захист сім-карти допомагає убезпечити гроші на картці
Коронавірус використовують для виманювання грошей в українців
Матеріал підготовлено на основі публікацій Фінансового клубу