Новини платіжного ринку від ЄМА
ЄМА підготувала пропозицію до ЗУ «Про платіжні послуги» щодо кількості обов’язкових запитів, які має опрацювати ASPSP на запит TPP (PISP, AISP). Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group:
- Опрацьовано запит до Національного банку про стан виконання проекту Open Banking та надано пропозиції щодо спільних дій на найближчі 18 місяців та після запуску екосистеми в промислову експлуатацію.
- Передано попередній проект частини специфікації (додаток 1) для ознайомлення із структурою, форматом та змістом, і схвалення його для створення фінальної версії, яка в подальшому буде надана для погодження і старту розробки учасниками ринку.
- Запропоновно механізми попереднього погодження специфікацій відкритого банкінгу та супроводження проектною командою НБУ та регулятором в цілому наступних стадій проекту. Надані пропозиції з удосконалення чинних норм статей 53-56 Закону України “Про платіжні послуги” та Постанови 58 (SCA)в сфері регулювання учасників та екосистеми Open Banking.
- Опрацьоване питання кількості обовʼязкових запитів, які має опрацювати ASPSP на запит TPP (PISP, AISP). Пропозиція до ЗУ “Про платіжні послуги”: “ASPSP повинен мати доступ до інформації щодо визначеного користувачем рахунку та пов’язаних із ним платіжних операцій, що проводяться AISPs, для цілей здійснення інформаційного обслуговування рахунків за умов, що користувач платіжних послуг вимагає таку інформацію не більше десяти разів протягом 24 годин, якщо тільки між AISP та ASPSP не встановлено домовленості про комісійну винагороду щодо більш високої частоти надання інформації”.
- 29 лютого підготовлено запит до Berlin Group для з’ясування бізнес флоу в разі перевищення кількості запитів в адресу ASPSP, аспектів використання окремих хедерів запитів тощо. В цілому 15 питань.
2. 21 лютого в Києві відбувся традиційний щорічний захід — Legal Banking Forum від видавництва «Юридична практика» та Financial club. Друга сесія була присвячена обговоренню питань PEP, санкцій та комплаєнсу. Одним зі спікерів став Олександр Карпов, директор Асоціації ЄМА, з доповіддю на тему «Open Banking: переваги, продукти, регуляторні вимоги, timeline». Ознайомитись з записом виступів другої сесії можна за посиланням.
3. 28 лютого Бізнес-портал Delo.ua разом з журналом “ТОП-100: Рейтинги найбільших”, представили щорічний рейтинг найкращих банків України. Олександр Карпов, директор Асоціації ЄМА, традиційно увійшов в склад експертного журі. Ознайомитись з результатами рейтингу можна за посиланням.
4. Запрошуємо прийняти участь в вебінарі на тему “Посилена автентифікація користувача в системі відкритого банкінгу”, який відбудеться 7 березня 2024 року в форматі Zoom-конференції. Організатор вебінару Open API Group, вебінар проводиться за участі компаній – партнерів, постачальників рішень для посиленої автентифікації Wultra та комплексу рішень відкритого банкінгу GD Next (Golden Dimension). Початок вебінару в 15-00, тривалість до 2-х годин. Мова вебінару – українська, також ви можете поставити питання спікерам та колегам з чеської компанії – наші спікери готові перекласти ваше запитання і відповіді. Участь безкоштовна. Реєстрація обовʼязкова, закінчення реєстрації 6-го березня в 18-00.
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. У лютому заблоковано на рівні реєстраторів та хостерів 31 шахрайський сайт: фішингові банківські сайти, фішингові сайти маркетплейсів та поштових операторів, фішингові сайти грошової допомоги, шахрайські сайти з заробітку в Інтернет, шахрайські букмекерські контори та інтернет-крамниці.
2. У лютому онлайн-гру “Здолай шахрая” повністю пройшли, здолавши всіх ігрових шахраїв, 1319 гравців. Станом на сьогодні, за допомогою онлайн-гри “Здолай шахрая” 64376 громадян поліпшили свої навички з платіжної безпеки та кібергігієни.
3. Статтями та постами Школи Кібербезпеки ЄМА на тему платіжної безпеки у лютому 2024 року охоплено 217881 громадянин України.
4. Підготовлено та надано членам Асоціації ЄМА презентацію на тему “ТОП-5 схем шахрайства для навчання клієнтів”.
5. Запущено 2-хвилинний відеоролик на тему шахрайства “Гроші за лайки”, який в перший день показу набрав 23 000+ переглядів в TikTok.
6. Консультації громадян: 41 громадянин, який повідомив про платіжне шахрайство телефоном або через функціонал “Заявити про інцидент” www.ema.com.ua/report у другій половині лютого, було проконсультовано щодо подальших дій.
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
1. 15-16 лютого заступник Директора Олеся Данильченко представила Українську міжбанківську Асоціацію членів платіжних систем ЄМА на 2-му Саміті “Future of Ukraine” та прийняла участь в панельній дискусії “CYBER SECURITY: EXCHANGE OF EXPERIENCE AND GOOD EXAMPLES”
2. 29 лютого заступник Директора Олеся Данильченко на запрошення партнера Асоціації компанії ISSP долучилась із доповіддю на тему “Тенденції та досвід протидії платіжному шахрайству в Україні та Європі” до вебінару для банків Узбекистану та Казахстану.
3. Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах:
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- 12 банками відправлено 1037 алертів на загальну суму 15 млн. 423 тис. грн
- розподіл по типам шахрайства
- 21 хв – середній час опрацювання алерта з моменту його створення банком-відправником
- 250 714 грн – доступно для повернення клієнтам ПриватБанку та Монобанку
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
- 16 організаціями зареєстровано 1 561 інцидентів
- 32 390 перевірок підтвердили наявність негативу, що дозволило 26 членам Асоціації попередити шахрайство
- кількість знайденого негативу зросла на 40% в порівнянні з аналогічним періодом січня
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 572 високоризикових замін sim-карток було виявлено користувачами сервісу
- 15 компаній здійснювали верифікації статусу sim-картки
- 0,35 сек. – середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online – сервіс взаємодії з Кіберполіцією щодо отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих клієнтів
- загальна статистика запитів
- розподіл згідно джерела запитів:
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним
- більше ніж 957 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства попереджено
- 191 невідповідностей власника картки виявлено завдяки сервісу за звітній період
- 0,88 сек. – середній час верифікації
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Бажаємо спокійного, гармонійного та безпечного березня!
Команда ЄМА