Новини платіжного ринку від ЄМА
Розпочате дослідження функцій застосунків українських банків у межах проєкту «Явний покупець», яке, починаючи з 2019 року, щорічно проводиться Асоціацією ЄМА. Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group продовжується опрацювання:
2. Відправлено звернення до НБУ щодо збільшення через ПТКСи граничної суми для оплати мобільного зв’язку до 400 грн та включити оплату паркування до переліку винятків з ідентифікацією платника SMSкою.
3. Готується зустріч з вертикаллю нагляду НБУ (департаменти інтегрованого нагляду, фінмону та куратор), на запит НБУ підготовлено та надано попередні пропозиції щодо питань протидії платіжному шахрайству та забезпечення вимог Закону України “Про платіжні послуги”.
4. Надано інтервʼю Mind.ua для статті “Картки в шухляду не лягають. Як змінилися платіжні звички українців за два роки воєнного стану”.
5. 7 березня в рамках роботи Open API Group було проведено вебінар на тему “Посилена автентифікація користувача в системі відкритого банкінгу”. Вебінар відбувся за участі компаній – партнерів, постачальників рішень для посиленої автентифікації Wultra (Чеська республіка) та комплексу рішень відкритого банкінгу GD Next (Україна-Швейцарія). В заході прийняли участь більше ніж 170 учасників-представників українських банків, платіжних систем, платіжних провайдерів, Національного Банку України.
6. Розпочата підготовка дослідження #Явний покупець щодо аналізу мобільних додатки банків. Дослідження, в т.ч. про такі нові тренди:
- IBAN платежі.
- Щоденні банківські операції.
- Валютні перекази між членами родини, особливо за кордон.
- Кешбек за кордоном для переселенців.
Що і як важливо та можливо покращити в ваших мобільних додатках почуєте 24 квітня 2024 р. на XXIV Payments & Security EMA Conference: 25 років разом!
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. У першій половині березня заблоковано на рівні реєстраторів та хостерів 26 шахрайських сайтів: фішингові банківські сайти, фішингові сайти маркетплейсів, поштових операторів, торгівельних мереж та месенджерів, фішингові сайти грошової допомоги, фішинговий сайт музею, шахрайські сайти з набору тексту, заробітку на трейдингу та лайках, шахрайський онлайн-обмінник та онлайн-казино.
2. Проведені уроки з кібербезпеки з використанням онлайн-гри “Здолай шахрая” у Березнівському лісотехнічному фаховому коледжі та Коломийському ліцеї N9.
3. Запущено 1-хвилинний відеоролик про телефонне шахрайство “5 мегаважливих правил телефонного світу”, який набрав 80 000+ переглядів в TikTok.
4. Консультації громадян: 46 громадян, які повідомили про платіжне шахрайство телефоном або через функціонал “Заявити про інцидент” у першій половині березня, було проконсультовано щодо подальших дій.
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
1. 1 березня в залі засідань банку ПУМБ проведено щоквартальне оффлайн засідання Форуму Безпеки Розрахунків та Кредитів. В Засіданні прийняли участь 65 представників банків, фінансових компаній, Департаменту Кіберполіції та ДКІБ СБУ. Дякуємо колегам з ПУМБ за допомогу в організації і проведенні Форуму!
2. 11 березня Асоціацію ЄМА було прийнято до складу членів European Cyber Security Organisation
3. Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах:
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- 13 банками відправлено 1 072 алерти на загальну суму 14 млн. 354 тис. грн
- розподіл по типам шахрайства
- 19 хв – середній час опрацювання алерта з моменту його створення банком-відправником
- 21 490 грн – доступно для повернення клієнтам Монобанка, А-Банка та Ощадбанка
- 49 000 грн – повернуто клієнту Приватбанка
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
- загально 21 організаціями зареєстровано 1 296 інцидентів
- 52 370 перевірок підтвердили наявність негативу, що дозволило 31 члену Асоціації попередити шахрайство
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 677 високоризикових замін sim-карток було виявлено користувачами сервісу
- 20 компаній здійснювали верифікації статусу sim-картки
- 0,3 сек. – середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online – сервіс взаємодії з Кіберполіцією щодо отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих клієнтів
- загальна статистика запитів
- розподіл згідно джерела запитів:
- продовжується розробка нової версії сервісу запуск якої заплановано на початок квітня
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним
- ПУМБ долучився до сервісу в якості верифікатора. Для верифікації додались ще 45 БІНів та 4 млн. 913 тис. карток
- 14 млн. 322 тис. карток 6 банків доступно для верифікації
- більше ніж 900 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства попереджено
- 186 невідповідностей власника картки виявлено завдяки сервісу за звітній період
- 1 сек. – середній час верифікації
Довідник АТМ
- Укрсиббанком, БІС Банком, ОТП Банком, Ідея Банком, Універсал Банком та Банком Альянс оновлено ще 883 АТМ.
- закликаємо інші банки оновити свої дані в AntiFraud HUB на сторінці Довідники ->ATMs
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Бажаємо спокійного, гармонійного та безпечного березня!
Команда ЄМА