Новини платіжного ринку від ЄМА
Запущено Crime Check Online 2.0, оновлену платформу для взаємодії банків та фінансових установ з Кіберполіцією. Одночасно узгоджено зміни до ЗУ “Про платіжні послуги”, які розширюють доступ НПУ до інформації про підозрілі платіжні операції. Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group закінчується опрацювання хедерів запитів, прийнятних для антифрод активностей ASPSP
2. 3 квітня в рамках церемонії “Головна фінансова премія року”, яку організував та провів партнер Асоціації ЄМА, Асоціація Українських Банків – АУБ, Олександр Карпов виступив з доповіддю та розкрив концепцію відкритого банкінгу в Україні, окресливши можливості, виклики та перспективи для банківського сектору.
3. 8 квітня проведена зустріч з польськими колегами з компанії Kontomatik, які зацікавлені в співпраці з українськими банками в сфері відкритого банкінгу. Сподіваємось на плідну співпрацю в майбутньому!
4. Опрацьовані запит та відповідь IFC щодо окремих питань використання параметру “кількість запитів протягом дня” для модерації ASPSP кількості та коректності запитів PISP, AISP та PSU (користувачів безпосередньо).
5. 15 квітня на запрошення Заступника голови Комітету ВР, голови підкомітету з питань функціонування платіжних і інформаційних систем Ольги Михайлівни Василевської-Смаглюк за активної участі представників ЄМА відбулося узгодження учасниками ринку та регулятором змін до другого читання до ЗУ 11043 “Про платіжні послуги” в частині:
- нормативного врегулювання можливості надання банкам України, на час воєнного стану, права повертати кошти, які були помилково перераховані військовими частинами, на рахунки фізичних осіб, без їхньої згоди за наявністю залишку на рахунку;
- категорій та переліку інформації, яка надаватиметься не пізніше 24 годин після отримання запиту учасниками платіжного ринку на електронні запити НПУ щодо такого користувача та/або його платіжної операції, що містить інформацію про наявність ознак кримінального правопорушення у здійснених платіжних операціях користувача
6. Закінчується підготовка до конференції XXIV Payments & Security EMA Conference: 25 років разом!, яка відбудеться вже за декілька днів в Києві. Повна програма та список спікерів доступна за посиланням, реєстрація триває до 18-00 понеділка, 22-го квітня.
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. Проведені уроки з кібербезпеки з використанням онлайн-гри “Здолай шахрая” у 6-ти навчальних закладах України та Словаччини.
2. Асоціація ЄМА продовжує просвітницький відеопроект “Хвилинки кібербезпеки”, що навчає українців протидіяти шахраям. Цього разу ми підготували 9-ть серій коротких освітньо-розважальних антишахрайських відеороликів для соцмереж “Хвилинки кібербезпеки, 2-й сезон”, що допоможуть вашим клієнтам протидіяти платіжному шахрайству та покращити власну кібергігієну, не відриваючись від гортання стрічки соцмереж. Відео зняті у зручному для розміщення у TikTok, Instagram та Facebook вертикальному форматі та оснащені субтитрами. Всі відеоролики другого сезону відеопроєкту “Хвилинки кібербезпеки” ви можете завантажити за посиланням.
3. 10 квітня Раїса Федоровська, керівник EMA Academy, виступила з доповіддю “How Scammers use ChatGPT” на ALLSTARSIT AI & Wine Networking, яка стала найбільш обговорюваною на нетворкінгу.
4. Підготовлені матеріали для аналітичної статті “Топ-5 шахрайських схем в Україні: скільки грошей з рахунків українців крадуть зловмисники та як не потрапити на їх гачок”, що вийшла 17 квітня в онлайн виданні газети delo.UA.
5. Консультації громадян: 18 громадян, які повідомили про платіжне шахрайство телефоном або через функціонал “Заявити про інцидент” у першій половині квітня, було проконсультовано щодо подальших дій.
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
1. 1 квітня запрацювала нова платформа взаємодії Кіберполіції та надавачів платіжних послуг – CrimeCheck Online 2.0. Розробка платформи та її впровадження проводилась спільними зусиллями Асоціації ЄМА, Департаменту Кіберполіції та надавачами платіжних послуг – членами ЄМА Нова версія замінила попередню версію, яка працювала з 2017 року і через яку 63 банками було опрацьовано більше ніж 96 тис. запитів.
Моно та А-Банк стали першими банками які використали API-можливості нового сервісу для автоматизації процесу отримання та опрацювання запитів.
2. 3 квітня проведено зустріч з одним з найбільших банків Молдови – Moldova Agroindbank. Тема зустрічі – український досвід використання інструментів AntiFraud HUB для мінімізації рівня шахрайства.
3. 4 квітня співробітники Асоціації – Олеся Данильченко та Раїса Федоровська провели семінар з актуальних питань розслідувань платіжного шахрайства для співробітників ГУНП Запорізькій областів. Семінар був проведений на базі Дніпропетровського Університету внутрішніх справ у м.Дніпрі в комбінованому (онлайн+оффлайн) форматі.
4. 4 квітня в онлайн виданні газети “Експрес” опублікована стаття для громадян, підготовлена за матеріалами Асоціації ЄМА
5. 5 квітня співробітник Асоціації прийняв участь в нараді за участю регіональних керівників Кіберполіції з презентацією функціоналу та рекомендаціями щодо використання CrimeCheck 2.0.
6. Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах.
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- 15 банками відправлено 1 069 алертів на загальну суму 14 млн. 745 тис. грн
- розподіл по типам шахрайства
- 12 699 грн – доступно для повернення клієнту А-Банка
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
- загально 17 організаціями зареєстровано 1 276 інцидентів
- 33 035 перевірок підтвердили наявність негативу, що дозволило 33 членам Асоціації попередити шахрайство
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 696 високоризикових замін sim-карток було виявлено користувачами сервісу
- 16 компаній здійснювали верифікації статусу sim-картки
- 0,41 сек. – середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online 2:00 – нова версія сервісу взаємодії банків та фінансових установ з Кіберполіцією щодо підтвердження інформації про отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих
- отримано 2 446 запитів по 2 223 унікальним карткам 38 емітентів
- 79,8 % – відсоток наданих відповідей
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним
- більше ніж 1 млн. грн. потенційних втрат від шахрайства попереджено
- 266 невідповідностей власника картки виявлено завдяки сервісу за звітній період
- 0,9 сек. – середній час верифікації
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Бажаємо безпечного доброго квітня!
Команда ЄМА