Новини платіжного ринку від ЄМА
14 травня відбулася перша з серії цільових зустрічей, присвячених обговоренню відкритих питань з юристами, комплаєнсом, ризиками та бізнесом. Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group підготовлено документ “Відкритий банкінг FAQ”. 14 травня відбулася перша з цільових зустрічей. Заплановані теми та черговість пʼяти зустрічей: 17 – 31 травня.
2. 10 травня отримано коментар Національного банку до 1 частини специфікації, коментар опрацьовується для подачі специфікації на повторний розгляд НБУ.
3. 9 травня відбулася спільна зустріч проектної команды НБУ, Open API Group з Prozorro та IFC.
4. 15 травня на запит учасників ЄМА відбулося обговорення з фінансовим комітетом ВРУ питань уточнення положень статті 89 ЗУ Про платіжні послуги в рамках підготовки до другого читання законопроекту No 11043.
5. Вітаємо нових членів родини ЄМА! В першій половині травня до Асоціації приєднались 2 нових учасника: АТ «АГРОПРОСПЕРІС БАНК» та ТОВ “ПЕЙФОРС”! Дякуємо вам, колеги, за довіру та бажаємо плідної і взаємовигідної співпраці!
6. Розпочалася підготовка до Open Finance and Payments Summit-2024. Конференція відбудеться в листопаді цього року, в Києві. Слідкуйте за анонсами та приєднуйтесь! З питань партнерства та доповідей контактуйте з Іриною Петровою, [email protected].
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. Відео та постами Школи Кібербезпеки ЄМА на тему платіжної безпеки в першій половині травня 2024 року охоплено 410 431 громадянин України. Нагадуємо, що всі відеоролики другого сезону відеопроєкту “Хвилинки кібербезпеки” ви можете завантажити за посиланням. 9-ть серій коротких освітньо-розважальних антишахрайських відеороликів для соцмереж “Хвилинки кібербезпеки, 2-й сезон” допоможуть вашим клієнтам протидіяти платіжному шахрайству та покращити власну кібергігієну, не відриваючись від гортання стрічки соцмереж. Відео зняті у зручному для розміщення у TikTok, Instagram та Facebook вертикальному форматі та оснащені субтитрами.
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
1. 3 травня надано коментарі онлайн виданню oboz.ua щодо тенденцій платіжного шахрайства в Україні
2. 4 травня проінформовано закордонних колег про публікацію CERT-UA ДССЗЗІ англомовного звіту “російські кібероперації H2 2023”
3. 15 травня на запрошення Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку Асоціація ЄМА прийняла участь в онлайн-зустрічі з ТОП-7 банків України для обговорення питань протидії зростанню рівня платіжного шахрайства.
4. Проведено підготовку та відкрито реєстрацію на засідання Форуму Безпеки Розрахунків та Кредитів, яке відбудеться 27 травня в гібридному (оффлайн та онлайн форматі). Програма та реєстрація за посиланням.
5. Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах.
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- 18 банками відправлено 1 129 алертів на загальну суму 16 млн. 619 тис. грн
- розподіл по типам шахрайства
Традиційно шахрайство з використанням методів соціальної інженерії займає перше місце зі значним відривом
- 11 хв. – середній час обробки алерта (взяття в обробку + опрацювання)
- 25 000 грн. було повернуто клієнту Ощадбанка
- більше ніж 428 тис. грн. доступно для повернення клієнтам Моно, Ощадбанка, А-Банка та ПУМБа.
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
- 16 організаціями зареєстровано 1 376 інцидентів
- 37 521 перевірок підтвердили наявність негативу, що дозволило 28 членам Асоціації попередити шахрайство
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 743 високоризикових заміни sim-карток було виявлено користувачами сервісу
- 0,43 сек. – середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online 2:00 – нова версія сервісу взаємодії банків та фінансових установ з Кіберполіцією щодо підтвердження інформації про отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих
- отримано 2 363 запити по 2 185 унікальним карткам 33 емітентів
- 88,5 % – відсоток наданих відповідей
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним
- більше ніж 1 млн. 200 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства попереджено
- 281 невідповідність власника картки виявлено завдяки сервісу за звітній період
- 0,8 сек. – середній час верифікації
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Бажаємо безпечного плідного травня!
Команда ЄМА