Новини платіжного ринку від ЄМА
На запит учасників ЄМА завершується підготовка пропозицій та уточнення положень статті 1, 86-89 (повернення коштів) та розділу 4 “відкритий банкінг” (щодо строків запуску сервісів для юридичних осіб та сервісу перевірки реквізитів) Закону України “Про платіжні послуги” для передачі в фінансовий комітет ВРУ. Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group для широкого галузевого обговорення підготовлено документ “Відкритий банкінг FAQ”, 14-31 травня відбулася п’ять цільових зустрічей, остання з обговорення питань комерційних API. Запитуйте доступ до відео звітів та протоколів у представників вашої установи в OAG.
2. На запит учасників ЄМА завершується підготовка пропозицій та уточнення положень статті 1, 86-89 (повернення коштів) та розділу 4 “відкритий банкінг” (щодо строків запуску сервісів для юридичних осіб та сервісу перевірки реквізитів) Закону України “Про платіжні послуги” для передачі в фінансовий комітет ВРУ.
3. Готові пропозиції фінансового комітету ВРУ (відповіді на запити кіберполіції) до другого читання законопроекту № 11043, опрацьовані на пропозиції учасників ЄМА.
4. На запит учасників ЄМА опрацьовується питання локального свіча, порушене НБУ. За результатами зустрічі представників платіжних систем з профільною вертикаллю Національного банку України Рада ЄМА проведе спеціальне засідання.
5. На запит Dеlo.ua Олександр Карпов прокоментував плани НБУ щодо P2P лімітів.
6. Розпочалася підготовка до Open Finance and Payments Summit-2024. Конференція відбудеться в листопаді цього року, в Києві. Слідкуйте за анонсами та приєднуйтесь! З питань партнерства та доповідей контактуйте з Іриною Петровою, [email protected].
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. Керівником ЄМА Academy Раїсою Федоровською підготовлено та презентовано на засіданні ФБРіК 27.05.2024 презентацію-дослідження “Всередині кришталевої кулі” на тему використання сучасних технологій та ШІ у фішингу та скаму. Презентацію ви знайдете за посиланням.
2. 28 травня 2024 р. Керівником ЄМА Academy Раїсою Федоровською проведено онлайн-урок “Здолай шахрая” для учнів старших класів дистанційної школи Оптіма з використанням онлайн-гри “Здолай шахрая”. Загалом, у травні онлайн-гру “Здолай шахрая” повністю пройшли, здолавши всіх ігрових шахраїв, 1074 гравця. Станом на сьогодні, за допомогою онлайн-гри “Здолай шахрая” 67171 громадянин поліпшив свої навички з платіжної безпеки та кібергігієни.
3. Керівником ЄМА Academy Раїсою Федоровською дано інтерв’ю місцевій газеті Южноукраїнська, як жителям міста уникнути шахрайства у соціальних мережах.
4. Відео та постами Школи Кібербезпеки ЄМА на тему платіжної безпеки у травні 2024 року охоплено 526 809 громадян України. Нагадуємо, що всі відеоролики другого сезону відеопроєкту “Хвилинки кібербезпеки” ви можете завантажити за посиланням. 9-ть серій коротких освітньо-розважальних антишахрайських відеороликів для соцмереж “Хвилинки кібербезпеки, 2-й сезон” допоможуть вашим клієнтам протидіяти платіжному шахрайству та покращити власну кібергігієну, не відриваючись від гортання стрічки соцмереж. Відео зняті у зручному для розміщення у TikTok, Instagram та Facebook вертикальному форматі та онащені субтитрами.
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
1. 29 травня на запрошення Українського Радіо Олеся Данильченко прийняла участь в програмі Сьогодні. Зранку з Дмитром Хоркіним та розповіла хто такі дропи та грошові мули. Як шахраї відмивають гроші через картки українців, пропонуючи легкий заробіток? Як відбувається вербування в інтернеті і чим це може загрожувати.
2. 24 травня отримано підтвердження від Європейського Центру боротьби з Кіберзлочинністю Європолу про продовження повноважень представництва України в групі радників з фінансових сервісів
3. 27 травня проведено засідання Форуму Безпеки Розрахунків та Кредитів.
4. 28 травня на запрошення Івано-Франківської обласної прокуратури зроблено презентацію про актуальний стан взаємодії банків та правоохоронних органів при розслідуванні шахрайства в Інтернет
5. 24 травня проведено робочу зустріч за участю Департамента Кіберполіції та представників фінансових установ на якій були підведені проміжні підсумки використання CrimeCheck 2.0 та сформовані плани розробки нового функціоналу.
6. Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах.
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- 14 банками відправлено 1 130 алертів на загальну суму 11 млн. 983 тис. грн
- розподіл по типам шахрайства
Традиційно шахрайство з використанням методів соціальної інженерії займає перше місце зі значним відривом
- 54 800 грн. було повернуто клієнтам Ощадбанка та Моно
- більше ніж 228 тис. грн. доступно для повернення клієнтам Моно, Ощадбанка, Кредобанка, ОТП, ПУМБ та Укргазбанка
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
- 17 організаціями зареєстровано 1 506 інцидентів, що на 9,5% більше ніж в аналогічний період квітня.
- 43 401 перевірок підтвердили наявність негативу, що дозволило 28 членам Асоціації попередити шахрайство. Кількість знаходження негативу зросла на 16%
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 715 високоризикових заміни sim-карток було виявлено користувачами сервісу
- 0,35 сек. – середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online 2:00 – нова версія сервісу взаємодії банків та фінансових установ з Кіберполіцією щодо підтвердження інформації про отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих
- отримано 2 540 запити по 2 332 унікальним карткам 38 емітентів
- 87,6 % – відсоток наданих відповідей
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним
- більше ніж 1 млн. 240 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства попереджено
- 290 невідповідність власника картки виявлено завдяки сервісу за звітній період
- 0,81 сек. – середній час верифікації всіма банками-верифікаторами
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Нехай наш червень буде спокійним та безпечним. А вороги скоріше вже – як роса на сонці. Сил нам!
Команда ЄМА