Новини платіжного ринку від ЄМА
Відкритий банкінг в Україні: Berlin Group консультує та допоможе узгодити законодавство з європейськими стандартами. Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group завершується оновлення специфікації під MVP 0. Запитуйте доступ до відео звітів та протоколів у представників вашої установи в OAG.
2. 13 червня відбулася зустріч з керівництвом Berlin Group з обговорення питань особливостей українського платіжного законодавства та його відповідності PSD2, PSD3, PSR. В т.ч. особливостей, співвідношення згоди на доступ та дозволу на розкриття в європейському та українському законодавстві.
3. Готується запит до Berlin Group та European Banking Authority з аналізу необхідності змін до Закону України “Про платіжні послуги” в частині неврегульованих питань напередодні запуску української екосистеми відкритого банкінгу.
4. Розпочалася підготовка до Open Finance and Payments Summit-2024. Конференція відбудеться в листопаді цього року, в Києві. Слідкуйте за анонсами та приєднуйтесь! З питань партнерства та доповідей контактуйте з Іриною Петровою, [email protected].
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. У перший половині червня онлайн-гру “Здолай шахрая” повністю пройшли, здолавши всіх ігрових шахраїв, 141 гравець. Станом на сьогодні, за допомогою онлайн-гри “Здолай шахрая” 67 312 громадян поліпшили свої навички з платіжної безпеки та кібергігієни. Зокрема, онлайн-гра “Здолай шахрая” використовувалася для тренінгу літньої школи CYBERPORT INSTITUTE, що проходила з 05 по 09 червня 2024 року на базі кафедри фінансів, банківської справи та страхування Державного біотехнологічного університету.
2. Консультації громадян: 22 громадянина, які повідомили про платіжне шахрайство телефоном або через функціонал “Заявити про інцидент” www.ema.com.ua/report у першій половині червня, було проконсультовано щодо подальших дій.
3. Досягнута домовленість з Міністерством соціальної політики України про використання освітніх матеріалів, розроблених Асоціацією ЄМА, для навчання категорії громадян України — ВПО через соціальні мережі та месенджери Мінсоцполітики (Facebook, Instagram, ТікТок та Telegram) починаючи з 18 червня 2024 року.
4. Відео та постами Школи Кібербезпеки ЄМА на тему платіжної безпеки у першій половині червня 2024 року охоплено 181 000 громадян України. Нагадуємо, що всі відеоролики другого сезону відеопроєкту “Хвилинки кібербезпеки” ви можете завантажити за посиланням. 9-ть серій коротких освітньо-розважальних антишахрайських відеороликів для соцмереж “Хвилинки кібербезпеки, 2-й сезон” допоможуть вашим клієнтам протидіяти платіжному шахрайству та покращити власну кібергігієну, не відриваючись від гортання стрічки соцмереж. Відео зняті у зручному для розміщення у TikTok, Instagram та Facebook вертикальному форматі та онащені субтитрами.
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
1. 11 та 12 червня заступниця Директора, Керівник ФБР і К Олеся Данильченко представляла Україну на стратегічній сесії EAST (European Association for Secure Transactions) та 7th EAST Global Congress. Засідання проходили в штаб-квартирі Європолу в Гаазі.
2. Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах.
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- Компанія NovaPay розпочала використання сервісу для прийому вхідних алертів
- 16 організаціями відправлено 1 105 алертів на загальну суму 12 млн. 947 тис. грн
- розподіл по типам шахрайства
- 63 850 грн. було повернуто клієнтам Ощадбанка та Моно
- більше ніж 121 тис. грн. вчасно заблоковані та доступні для повернення клієнтам Моно, Ощадбанка та А-Банку
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
-
16 організаціями зареєстровано 1 286 інцидентів
-
39 861 перевірка підтвердила наявність негативу, що дозволило 31 члену Асоціації попередити шахрайство
- 2 банкам надаються консультації щодо використання API для перевірок негативу та реєстрації інцидентів
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 699 високоризикових заміни sim-карток було виявлено користувачами сервісу
- 0,34 сек. – середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online 2:00 – нова версія сервісу взаємодії банків та фінансових установ з Кіберполіцією щодо підтвердження інформації про отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих
- отримано 2 525 запитів по карткам 32 емітентів
- 87 % – відсоток наданих відповідей
- середній час опрацювання запиту – 6,37 годин
- ведеться розробка функціоналу sm@rt zone який дозволить пришвидшити надання відповідей які містять багато транзакцій
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним
- Партнерами сервісу стали компанії PayTech та Tranzzo. Компаніями підписані договори та проводяться інтеграційні роботи для надання можливості використання верифікацій більш широкому колу фінансових компаній
- більше ніж 1 млн. 200 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства попереджено
- 286 невідповідностей власника картки виявлено завдяки сервісу за звітній період
- 0,85 сек. – середній час верифікації всіма банками-верифікаторами.
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Нехай наш червень буде спокійним та безпечним. А вороги скоріше вже – як роса на сонці. Сил нам!
Команда ЄМА