Новини платіжного ринку від ЄМА
Оновлення Open API Group: Завершення специфікацій MVP 2 та передача до НБУ. Наступний етап — обслуговування юридичних осіб. Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group закінчується опрацювання специфікація MVP 2 (історія операцій по рахунках, до 31 днів). Специфікації MVP 1-2 будуть передані до НБУ до 15 листопада 2024р. Група приступить до узгодження специфікацій для обслуговування юридичних осіб в січні 2025р.
2. Учасники MVP 0-1-2 повідомили:
- про успішні взаємні тестування в рамках MVP 0;
- про початок тестування в рамках MVP 1-2;
- про завершення розробок (2 учасника MVP) клієнтських інтерфейсів в ролях ASPSP, AISP.
3. НБУ повідомив Асоціацію про закінчення опрацювання нової редакції Постанови 58 (SCA) з пропозиціями наданими раніше, проект буде надано найближчим часом.
4. 31 жовтня 2024 р. Національному банку відправлено лист з пропозиціями Пропозиції до проекту змін НПА НБУ (Положення 123) Положення про вимоги до системи управління надавача фінансових платіжних послуг.
5. 31 жовтня 2024 р. Національному банку відправлено запит щодо надання роз’яснень щодо використання банками послуг третіх осіб для реалізації відкритого банкінгу. НБУ повідомив Асоціацію про закінчення опрацювання проектів 4-х НПА в сфері відкритого банкінгу, проекти для обговорення будуть надані найближчим часом.
6. Закінчується реєстрація на перший міжнародний саміт, присвячений відкритому банкінгу та платіжним інноваціям Open Finance & Payments Summit 2024, якій відбудеться 14 листопада 2024 року в гибрідному форматі. Актуальна програма конференції додається до дайджесту. Не відкладайте реєстрацію на останній момент, тисніть вже зараз, щоб не пропустити можливість
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. Постами Школи Кібербезпеки ЄМА на тему платіжної безпеки протягом другої половини жовтня 2024 року охоплено 56 245 громадян України.
2. 18 листопада Раїса Федоровська, керівниця ЕМA Academy, провела для людей похилого віку — студентів Університету третього віку “Протон” другий практичний вебінар з інтенсивного навчального курсу “Платіжна безпека для бумерів” на тему “Телефон — чому і як потрібно захищати мобільний телефон”.
3. Консультації громадян: 12 громадян, які повідомили про платіжне шахрайство телефоном або через функціонал “Заявити про інцидент” у другій половині жовтня, було проконсультовано щодо подальших дій
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
1. 8 жовтня Заступниця Директора Асоціації, керівник ФБР і К, Олеся Данильченко прийняла участь в EAST Strategy meeting (гібридний формат).
2. 9 жовтня Заступниця Директора Асоціації, Керівник ФБР і К, Олеся Данильченко представляла Україну на 8th EAST Global Congress (гібридний формат).
3. 15 -17 жовтня Заступниця Директора Асоціації, Керівник ФБР і К, Олеся Данильченко представляла Україну на Joint Advisory Groups meeting EC3 Europol в штаб-квартирі Європолу, Гаага, Нідерланди та Europol Cybercrime Conference.
4. На запит Міністерства Цифрової Трансформації України надаються консультації з питань євроінтеграції за напрямком кібербезпеки..
5. Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах.
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- 14 організаціями відправлено 1441 алерт на загальну суму 19,9 млн. грн. Що на 17% більше ніж за аналогічний період вересня
- розподіл по типам шахрайства
- 17,5 хв. – середній час опрацювання алертів
- 7 тис. грн. повернуто потерпілому клієнту Моно
- більше ніж 225 тис. грн. доступні для повернення клієнтам Моно та Ощадбанку
- проводяться доопрацювання та технічні консультації для інтеграції ПУМБа на відправку алертів за допомогою сервісу
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 868 високоризикованих заміни sim-карток виявлено користувачами сервісу
- 0,28 сек. – середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online 2:00 – нова версія сервісу взаємодії банків та фінансових установ з Кіберполіцією щодо підтвердження інформації про отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих
-
отримано 3 086 запити по карткам 37 емітентів
-
94,4 % – відсоток опрацьованих запитів (наданих відповідей та відхилених запитів)
-
середній час опрацювання запиту – 4,44 години -на 26,5% менше ніж в вересні проводиться тестування інтеграції на робочі зустріч з банками щодо впровадження змін в процес обробки звернень потерпілих до органів Національної поліції.
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним
- 377 невідповідності власника картки виявлено завдяки сервісу
- 0,81 сек. – середній час верифікації
- попереджено більше ніж 1 млн. 800 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
-
17 організаціями зареєстровано 4 347 інцидентів
-
збільшення кількості реєстрацій на 214% пов’язано з початком реєстрації в новоствореній категорії “дроп (нелегальне казино)” історичних інцидентів
-
25 228 перевірок підтвердили наявність негативу, що дозволило 33 організаціям-членам ЄМА попередити шахрайство. На 39% більше ніж за аналогічний період вересня. Відсоток виявлення негативу зростає з кожним місяцем
-
продовжується завантаження списками історичних інцидентів в категорії “дроп (нелегальне казино)”
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Безпечного листопада!
Команда ЄМА