Новини платіжного ринку від ЄМА
Асоціація ЄМА прийняла нового учасника – “Банк 3\4” прийняв рішення долучитись до нашої потужної спільноти! Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. Маємо дуже гарну новину – до родини ЄМА долучився ще один український банк! Вітаємо Банк 3\4 з рішенням стати членом Асоціації та бажаємо всім нам ефективної співпраці на взаємний успіх та перемогу!
2. 6 грудня Олександр Карпов прийняв участь в заході, присвяченому 20-річчю Асоціації Страховий бізнес та виступив з доповіддю на тему “Екосистема відкритого банкінгу: як страховикам скористатися перевагами”.
3. 12 грудня Олександр Карпов прийняв участь в масштабному заході Get Business Festival в ролі модератора панельної дискусії на тему “Фінансовий сектор 2025: прогнози, виклики, можливості для бізнесу”. Серед учасників дискусії: Катерина Рожкова, Національний банк України, Ірина Старомінська, Universal Bank, Андрій Сенченко, INGO, Тетяна Тимченко, Нова пошта.
4. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group закінчено опрацювання специфікація MVP 2 (історія операцій по рахунках, до 31 днів), специфікації MVP 1-2 готові до передачі в НБУ. Продовжується опрацювання специфікацій для MVP3 (разовий платіж в межах України).
5. Нагадуємо, що в цьому році Асоціація ЄМА бере участь у конкурсі PSM AWARDS 2024, який відзначає найкращих представників фінтех-індустрії в Україні. Голосування відкрито з 03.12.2024 до 15.01.2025 року! Дякуємо вам за підтримку!
- Олександр Карпов – Експерт року
- Стартап року – Open API HUB
- Найкращий КВС (корпоративно-соціальний проект) року – Здолай Шахрая!
- Найкраще Saas-рішення у фінтех – Anti-Fraud HUB
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. Результати інформаційної кампанії Школи Кібербезпеки ЄМА в Facebook
У першій половині грудня Школа Кібербезпеки активно ділилася порадами із захисту платіжної безпеки на платформі Facebook. Найяскравішим став пост “Better Safe Than Sorry: 5 речей, які ти маєш зробити для своєї платіжної безпеки“, який охопив 21 729
користувачів і зібрав 1 515 реакцій. У дописі ми детально розповіли, як громадяни можуть захистити свої фінанси: від налаштування двофакторної аутентифікації до перевірки сайтів через сервіс CheckMyLink. Це прості й доступні кроки, які допомагають зменшити ризики шахрайства та зберегти свої кошти.
Наші освітні ініціативи доводять, що навіть один пост може мати вплив на підвищення обізнаності громадян. Успішна кампанія продовжує працювати на захист платіжної безпеки громадян, — долучайтеся до поширення постів Школи Кібербезпеки ЄМА у Facebook.
2. Консультації громадян щодо платіжного шахрайства
У першій половині листопада Асоціація ЄМА надала консультації 6 громадянам, які повідомили про випадки платіжного шахрайства телефоном або через функціонал “Заявити про інцидент”. Кожному з них було надано рекомендації щодо подальших дій для мінімізації ризиків та захисту їхніх фінансових даних.
3. Навчання пенсіонерів з платіжної безпеки: практичні вебінари від EMA Academy
EMA Academy продовжує розвивати фінансову грамотність серед різних верств населення. У грудні керівниця Академії Раїса Федоровська провела два практичні вебінари для студентів Університету третього віку “Протон” у рамках курсу “Платіжна безпека для бумерів”. Учасники отримали важливі знання з тем фішингових листів та безпеки документів в Інтернеті. Особливу увагу приділили розпізнаванню фішингових листів і повідомлень, а також правилам обережного поводження зі сканами паспорта та ІПН.
Інтерактивний формат дозволив слухачам поставити запитання, отримати індивідуальні рекомендації та навчитися основам кібергігієни в повсякденному житті.
4. Блокування шахрайських сайтів: підсумки першої половини грудня
Протягом першої половини листопада було заблоковано 16 шахрайських та фішингових сайтів на рівні реєстратора та хостера. URL шахрайських ресурсів були відрапортовані до Google Safe Browsing та внесені до баз даних Scamadviser та EMA Black List. Спільними
зусиллями продовжуємо захищати фінансову екосистему від кібератак.
5. Дослідження Forbes про шахрайські кол-центри: внесок Асоціації ЄМА
Керівниця EMA Academy Раїса Федоровська долучилася до великого дослідження Forbes щодо діяльності шахрайських кол-центрів в Україні. Матеріал опубліковано у журналі Forbes Ukraine No4 (31) за жовтень–листопад 2024 року.
У дослідженні наведена оцінка масштабів проблеми: “Кількість співробітників кол‐центру коливається від чотирьох до 150, каже Федоровська з ЄМА. Якщо середньоарифметичну кількість співробітників перемножити на дані Куницького про 2000 «офісів», то вийде приголомшлива цифра у 152 000 людей. Це майже у півтора раза більше, ніж працює у всій банківській системі. Аналітичний відділ Forbes схиляється до оцінки, що медіанний (типовий) розмір кол‐центру є значно меншим за середній. І у цій сфері може бути задіяно «лише» 25 000–50 000 осіб. Це співмірно з такими галузями, як хімічна чи фармацевтична промисловості”.
Повний матеріал доступний за посиланням.
6. Вебінар з платіжної безпеки для співробітників ОККО Галнафтогаз
5 грудня керівниця EMA Academy та Школи Кібербезпеки, Раїса Федоровська, провела практичний вебінар “Здолай шахрая! Інтенсив з платіжної безпеки” для співробітників компанії ОККО Галнафтогаз. Захід тривав 3 години у форматі онлайн та охопив ключові аспекти платіжної безпеки в умовах сучасних загроз.
Під час вебінару учасники отримали відповіді на найактуальніші питання: навіщо ідентифікуватися у мобільного оператора, чому пароль до SIM-картки має бути складним, як розпізнати шахрайські сайти та аналізувати URL-адреси, а також дізналися про захист POS-терміналів. Окремо було розглянуто ТОП-5 шахрайських схем в Україні та практичні способи захисту від платіжного шахрайства.
Вебінар став корисним і практичним інструментом для підвищення обізнаності співробітників компанії у питаннях кібергігієни та платіжної безпеки на якому слухачі отримали цінні знання для захисту себе та своїх близьких.
7. Дайджест DACH Fraud Summit 2024: ключові доповіді для банківського ринку
Готовий дайджест доповідей DACH Fraud Summit 2024, який проходив 25–26 вересня у Відні, — дайджест вже доступний для читання та завантаження. У документі зібрано найцікавіші виступи європейських банків та фінансових організацій, що стосуються новітніх трендів у боротьбі з шахрайством та кіберзагрозами.
Серед ключових доповідей – виступ керівниці EMA Academy, Раїси Федоровської, на тему “Scams in the Shadows of War: Ukraine’s New Battleground”. Доповідь висвітлює особливості шахрайських схем, які виникли в умовах війни, та український досвід протидії новим загрозам.
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах.
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- 13 організаціями відправлено 1181 алерт на загальну суму 14,07 млн. грн.
- 34 хв. – середній час опрацювання алерту
- 500 тис. грн. повернуто потерпілому клієнту Моно
- більше ніж 141 тис. грн. доступні для повернення клієнтам Моно, ПУМБ, Приватбанк та Укргазбанк.
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 856 високоризикованих заміни sim-карток виявлено користувачами сервісу
- 0,33 сек. – середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online 2:00 – нова версія сервісу взаємодії банків та фінансових установ з Кіберполіцією щодо підтвердження інформації про отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих
-
отримано 2 181 запит по карткам 34 емітентів
-
95,5 % – відсоток опрацьованих запитів
-
середній час опрацювання запиту – 7,8 години
-
трьом емітентам були надані надані консультації щодо налаштування sm@rt-зони для надання відповіді списком з автоматичним розпізнаванням даних та рознесенням їх по відповідним полям
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним
- 627 невідповідність власника картки виявлено завдяки сервісу. На 87% більше ніж за аналогічний період листопада
- попереджено більше ніж 3 млн. 100 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства
- 0,9 сек. – середній час верифікації
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
-
- 17 організаціями зареєстровано 1 266 інцидентів
- 40 467 перевірок підтвердили наявність негативу, що дозволило 32 організаціям попередити шахрайство
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Перемоги та миру!
Команда ЄМА