Новини платіжного ринку від ЄМА
Розпочинаємо новий рік разом: ювілейна XXV Payments & Security EMA Conference 2025 та план івентів на рік — плануйте свою участь вже зараз! Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. Співробітники Асоціації ЄМА проводять традиційні зустрічі з керівниками банків та компаній-членів Асоціації з метою обговорення актуальних питань, які турбують фінансовий ринок, та планування напрямків співпраці в 2025 році. Будемо раді запрошенню на таку зустріч, звертайтесь до Ірини Петрової, [email protected] (якщо ви представляєте бізнес-напрямок) або Олесі Данильченко [email protected] (якщо ви представляєте напрямок безпеки).
2. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group продовжується опрацювання специфікацій для MVP3 (разовий платіж в межах України). Разом з НБУ закінчується підготовка до публічного оприлюднення специфікацій для MVP1-2.
3. Розпочалась підготовка до ювілейної 25-тої конференції XXV Payments & Security EMA Conference 2025. Незабаром відкриється реєстрація, а поки можна ознайомитись з Планом заходів на 2025 рік, щоб запланувати вашу участь в івентах Q1-Q4 2025р.
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. Результати інформаційної кампанії Школи Кібербезпеки ЄМА в Facebook
У першій половині січня Школа Кібербезпеки активно ділилася порадами із захисту платіжної безпеки на платформі Facebook. Охоплення постами: 32 728 громадян.
Разом ми робимо платіжну безпеку доступною для всіх! Детальніше читайте на нашій сторінці у Facebook.
2. Консультації громадян щодо платіжного шахрайства
У першій половині січня Асоціація ЄМА надала консультації 14 громадянам, які повідомили про випадки платіжного шахрайства телефоном або через функціонал “Заявити про інцидент”. Кожному з них було надано рекомендації щодо подальших дій для мінімізації ризиків та захисту їхніх фінансових даних.
3. Навчання пенсіонерів з платіжної безпеки: практичні вебінари від EMA Academy
15 січня ми провели інтенсив з платіжної безпеки в форматі “віч-на-віч” для слухачів університету третього віку “Протон”.
На лекції ми обговорили наріжні питання платіжної безпеки, які часто залишаються без належної уваги, зокрема:
- Навіщо ідентифікуватися у мобільного оператора?
- Чому пароль до SIM-картки не має бути “0000” чи “1111”?
- Як розпізнати шахрайський сайт?
- Чому важливо читати адресу сайту з кінця?
- Чому дівоче прізвище матері — це поганий варіант для кодового слова в банку
Також ми розглянули ТОП-7 актуальних шахрайських схем в Україні, їхні ознаки та способи захисту.
Запис лекції доступний за посиланням
Також у першій половині січня керівниця Академії Раїса Федоровська провела три практичні вебінари для студентів Університету третього віку “Протон” у рамках курсу “Платіжна безпека для бумерів” на тему «Як не стати жертвою шахраїв під час пошуку роботи в Інтернеті». Інтерактивний формат дозволив слухачам поставити запитання, отримати індивідуальні рекомендації та навчитися основам кібергігієни в повсякденному житті.
4. Студенти Тернопільського кооперативного торговельно-економічного коледжу здолали всіх шахраїв в антишахрайській онлайн-грі “Здолай шахрая” від ЄМА
14 січня студенти 4-го курсу спеціальності “Дизайн” Тернопільського кооперативного торговельно-економічного коледжу перевірили свої знання з платіжної безпеки в онлайн-грі «Здолай шахрая!». Молодь блискуче впоралася із завданнями: здолали всіх віртуальних шахраїв, покращили навички кібербезпеки та захисту від понад 80 видів платіжного та інтернет-шахрайства.
Станом на сьогодні, гру повністю пройшли 69 941 громадян України.
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
1. На запит Міністерства Цифрової Трансформації України надаються консультації з питань євроінтеграції за напрямком кібербезпеки.
2. Відкрито реєстрацію на онлайн зустріч, присвячену практичним питанням обрахування, використання, перевищення референтного коефіцієнта рівня шахрайства згідно Положення 58 (SCA) НБУ, яка відбудеться 23 січня о 15:00
3. Асоціація ЄМА отримала сертифікат, що підтверджує статус Національного представника України в Європейській Асоціації Безпечних Транзакцій на 2025 рік
4. Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах.
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- 17 організаціями відправлено 1 211 алертів на загальну суму 14,45 млн. грн.
- 18 хв. – середній час опрацювання алерту
- 3400 грн. повернуто потерпілим клієнтам Моно
- більше ніж 164 тис. грн. доступні для повернення клієнтам Моно, Ощадбанк та Укрсиббанк.
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 758 високоризикованих заміни sim-карток виявлено користувачами сервісу
- 0,43 сек. – середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online 2:00 – нова версія сервісу взаємодії банків та фінансових установ з Кіберполіцією щодо підтвердження інформації про отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих
-
отримано 2 133 запит по карткам 37 емітентів
-
94,34 % – відсоток опрацьованих запитів
-
середній час опрацювання запиту – 4 години
-
середній час підготовки відповіді з моменту прийняття запиту в обробку
- час, потрібний для підготовки відповіді, можно зменшити використовуючи API-інтеграцію або використовуючи механізм sm@rt-зони. Перелік банків, що використовують sm@rt-зону та кількість транзакцій доданих у відповіді з її використанням
За консультацією щодо інтеграції по API та налаштування sm@rt-зони звертайтесь до [email protected]
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним
- 595 невідповідність власника картки виявлено завдяки сервісу.
- попереджено більше ніж 2 млн. 900 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства
- 0,9 сек. – середній час верифікації
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
- 20 організаціями зареєстровано 944 інциденти
- все більше банків долучається до реєстрації інцидентів на основі запитів CrimeCheck
- 37 089 перевірок підтвердили наявність негативу, що дозволило 36 організаціям попередити шахрайство
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Перемоги та миру!
Команда ЄМА