Новини платіжного ринку від ЄМА
Розпочато опрацювання проєктів НПА у сфері відкритого банкінгу. Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. 31 січня відбулась урочиста церемонія нагородження переможців щорічної премії PaySpace Magazine Awards 2024, яку вже багато років організує видання PaySpace Magazine! З гордістю повідомляємо, що Асоціація ЄМА видобула 3 нагороди:
- 1 місце в номінації “Експерт Року” – Олександр Карпов, директор Асоціації ЄМА!
- 1 місце в номінації “Найкраще SaaS-рішення у фінтех” – ANTI-FRAUD HUB!
- 3 місце в номінації “Найкращий Стартап року” – Open API HUB!
Дякуємо всім, хто підтримав і віддав свій голос за нас! Пишаємось нашою співпрацею і вітаємо всіх номінантів та переможців!
2. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group закінчується опрацювання специфікацій для MVP3 (разовий платіж в межах України). Разом з НБУ закінчується підготовка до публічного оприлюднення специфікацій для MVP1-2.
3. Розпочалося опрацювання проектів НПА в сфері відкритого банкінгу, в т.ч.: про використання електронних довірчих послуг, про відкритий банкінг в Україні, про авторизацію діяльності надавачів нефінансових платіжних послуг. Для отримання доступу – надайте ваш е-мейл на адресу [email protected] .
4. Відкрито реєстрацію на ювілейну 25-ту конференцію XXV Payments & Security EMA Conference 2025, яка відбудеться в Києві 23 квітня! Увага – до 1 березня діють привабливі early-bird ціни, тому поспішайте бронювати місце і запрошуйте колег доєднатись до вас, щоб отримати максимальні колективні знижки! З питань партнерства та виступів звертайтесь будь ласка до нас: Олеся Данильченко[email protected] – Security stage, Ірина Петрова [email protected] – Payments Stage.
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. Результати інформаційної кампанії Школи Кібербезпеки ЄМА в Facebook
У першій половині січня Школа Кібербезпеки активно ділилася порадами із захисту платіжної безпеки на платформі Facebook. Охоплення постами: 84 321 громадян.
Разом ми робимо платіжну безпеку доступною для всіх! Детальніше на сторінці у Facebook.
2. Консультації громадян щодо платіжного шахрайства
У другій половині січня Асоціація ЄМА надала консультації 20 громадянам, які повідомили про випадки платіжного шахрайства телефоном або через функціонал “Заявити про інцидент”. Кожному з них було надано рекомендації щодо подальших дій для мінімізації ризиків та захисту їхніх фінансових даних.
Окрему увагу приділено консультаціям людей похилого віку, які часто стають мішенню для шахраїв. Спільно з університетом третього віку “Протон”, Асоціація ЄМА організувала спеціальний Telegram-канал, де слухачі університету можуть задавати свої питання щодо платіжно\ безпеки та отримати актуальну інформацію про безпечне використання банківських карток, онлайн-банкінгу та протидію шахрайству.
3. Навчання пенсіонерів з платіжної безпеки: практичні вебінари від EMA Academy
У другій половині січня керівниця Академії ЄМА Раїса Федоровська провела два практичні вебінари для студентів Університету третього віку “Протон” у рамках курсу “Платіжна безпека для бумерів”. Темою навчання стало шахрайство під час пошуку роботи в інтернеті.
Вебінар 1: Легальний vs. шахрайський заробіток
Розглянули реальні способи заробітку онлайн, які дійсно приносять дохід; обговорили “заробітки”, які насправді дають копійки, але є велика вірогідність стати жертвою шахрайства. Під час вебінару прямо в Telegram-каналі пошуку роботи було знайдено рекламу “легкого заробітку” за написання відгуків на сайті мережі “АВРОРА”. Разом зі студентами розібрали, чому ця пропозиція – шахрайство.
Вебінар 2: “Гроші за лайки” – як не стати жертвою шахрайства
Разом зі слухачами курсу шукали “червоні прапорці” в повідомленнях з пропозицією роботи, у комунікаціях з псевдо-менеджерами та під час роботи на шахрайській платформі. Розбирали ризики участі у шахрайській схемі: від втрати грошей до відмови в банківському обслуговуванні та кримінальної відповідальності.
Також керівниця EMA Academy та Школи Кібербезпеки Раїса Федоровська отримала подяку від Університету третього віку “Протон” за внесок у фінансову грамотність літніх людей.
Що ми робимо:
- Щотижня проводимо навчальні вебінари з платіжної безпеки для студентів “Протон”.
- Навчаємо людей похилого віку захисту персональних даних та платіжній безпеці.
- В рамках навчальної ініціативи діє спеціальний Телєграм-канал для студентів “Протон”, де вони отримують консультації з платіжної безпеки.
Ця відзнака підтверджує важливість підвищення платіжної та цифрової грамотності серед вразливих категорій населення. Разом із партнерами Асоціація ЄМА продовжує працювати над тим, щоб кожен українець почувався захищеним у цифровому світі.
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
1. На запит Міністерства Цифрової Трансформації України надаються консультації з питань євроінтеграції.
2. 23 січня проведено робочу онлайн зустріч, присвячену практичним питанням обрахування, використання, перевищення референтного коефіцієнта рівня шахрайства згідно Положення 58 (SCA) НБУ. В зустрічі прийняли участь 66 учасників, які представляють 30 організацій – учасників фінансового ринку України.
3. Відкрито реєстрацію на безкоштовний вебінар “Безпека ланцюгів постачання: сучасні виклики та вимоги для фінансового сектору”, який відбудеться 5 лютого о 15:00. Програма та реєстрація за посиланням.
4. 27 січня Асоціація ЄМА отримала подяку за виступ на Конференції Європолу Europol’s EC3 Cybercrime Conference 2024 .
5. Статтю про CrimeCheck Online прийнято до друку в наступному випуску професійного журналу з кібербезпеки Великобританії Cyber Security: A Peer-Reviewed Journal
Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах.
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- 15 організаціями відправлено 1 630 алертів на загальну суму 18,5 млн. грн.
- 22,5 хв. – середній час опрацювання алерту
- 2 471 грн. повернуто потерпілим клієнтам Моно та Ощадбанку
- більше ніж 266 тис. грн. доступні для повернення клієнтам Моно, Ощадбанк, А-Банк та ПУМБ
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 819 високоризикованих заміни sim-карток виявлено користувачами сервісу
- 0,44 сек. – середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online 2:00 – нова версія сервісу взаємодії банків та фінансових установ з Кіберполіцією щодо підтвердження інформації про отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих
- отримано 3 045 запитів по карткам 39 емітентів, що на 43% більше ніж за попередній період
- 95,17 % – відсоток опрацьованих запитів
- середній час опрацювання запиту – 5 години
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним
- 690 невідповідностей власника картки виявлено завдяки сервісу.
- попереджено більше ніж 3 млн. 400 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства.
- 0,9 сек. – середній час верифікації
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
- 19 організаціями зареєстровано 1401 інцидент, що на 48% більше ніж за попередній період
- 39 931 перевірка підтвердила наявність негативу, що дозволило 35 організаціям попередити шахрайство
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Перемоги та миру!
Команда ЄМА