Новини платіжного ринку від ЄМА
Новий рік нагадує наймасштабніший понеділок на планеті. Мільйони людей ставлять цілі та складають плани на наступний рік. Команда ЄМА — не виключення. Про наші плани на 2024 рік та інші новини Асоціації ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого
#ті_самі_підсумки
GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ
1. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group:
1.1. З’ясували питання:
- Яких даних не вистачає для оцінки MVP o?
- чи секьюрно між першим і другим фактором SCA показувати користувачу сторінку з наданням згоди?
- чи секьюрно зберігати в БД TPP лінк для редіректу користувача на сторінку ASPSP для SCA і чи потрібно його зберігати (в ньому міститься consentId).
- В Decoupled SCA Approach чи дійсно можна використовувати web-page, оскільки не зрозуміло як надіслати пуш-повідомлення якщо це не mobile app.
- В Decoupled SCA Approach виклик GET consents/account- access/{consentId} має здійснюватись через який час і з якою періодичністю, максимальна тривалість.
1.2. Сформулювали пропозицію що специфікація для юридичних осіб буде розглядатися тільки після завершення специфікації по фізичних особах.
1.3. До Національного банку спрямовано листа щодо дедлайну забезпечення обов’язкового для авторизованих (ліцензованих) надавачів нефінансових платіжних послуг доступу до базових API.
2. Отримана відповідь НБУ щодо складних питань посиленої автентифікації, які регулюються Постановою 58, які були підготовлені Асоціацією ЄМА в результаті робочих зустрічей з банками і фінансовими-компаніями. Вона містить позицію НБУ з 50+ питань, пов’язаних з SCA.
3.13 грудня в рамках конференції Get Business Festivalhttps://get.delo.ua/ директор Асоціації ЄМА Олександр Карпов виступив перед учасниками потоку “Сервіси для бізнесу, креатив, благодійність”, і представив презентацію Відкритий банкінг (Open Banking) для МСБ.
4.Підготовлено та затверджено ПЛАН КОЛЕКТИВНИХ ЗАХОДІВ ЄМА З РОЗВИТКУ ПЛАТІЖНОГО БІЗНЕСУ, ВІДКРИТОГО БАНКІНГУ ТА БЕЗПЕКИ РОЗРАХУНКІВ НА 2024 РІК . Будь ласка, плануйте вашу участь в наших заходах завчасно, будемо раді бачити всіх!
ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН
1. Розроблено інформаційні матеріали для поста-каруселі в соціальних мережах та месенджерах щодо ризиків шахрайської схеми «Гроші за лайки». Пропонуємо долучитись до інформаційної кампанії з інформування громадян України щодо ризиків зазначеної схеми, додавши до матеріалів свій логотип. Матеріали ви знайдете за посиланням.
2. У рамках підтримки інформаційної кампанії #ШахрайГудбай вийшов Епізод 19 “Гроші за лайки” онлайн-коміксу #ЖабаГадюку, який пояснює громадянам ризики шахрайської схеми “Гроші за лайки”. Ознайомитися з усіма епізодами можна на офіційній сторінці коміксу, а завантажити усі наявні на сьогодні епізоди — за посиланням.
3. Протягом першої половини грудня Раїса Федоровська, керівниця ЕМA Academy та Школи кібербезпеки, провела для людей похилого віку — студентів Університету третього віку “Протон” три практичних вебінари з інтенсивного навчального курсу “Платіжна безпека для бумерів” на тему “Як захистити себе і свої гроші в Інтернет”.
4. Заблоковано на рівні реєстраторів та хостерів 24 шахрайські сайти з заробітку в Інтернет, шахрайські інвестиційні сайти, фішингові сайти OLX, ПриватБанк та Ощадбанк.
5. В першій половині грудня онлайн-гру “Здолай шахрая” повністю пройшли, здолавши всіх ігрових шахраїв, 327 гравців. Станом на сьогодні, за допомогою онлайн-гри “Здолай шахрая” 62757 громадян поліпшили свої навички з платіжної безпеки та кібергігієни.
6. Консультації громадян: 59 громадян, які повідомили про платіжне шахрайство телефоном або через функціонал “Заявити про інцидент” www.ema.com.ua/report, було проконсультовано щодо подальших дій.
ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ
1. 3 грудня заступник Директора Олеся Данильченко в передачі Українського Радіо “Сьогодні.Ввечері” розповіла громадянам України про ризики шахрайської схеми “Гроші за “лайки”, як захистити себе від фішингу та угону SIM-карток.
2. 6 грудня в інтернет-виданні Obozrevatel опубліковано статтю по темі шахрайства “Гроші за “лайки”.
3. 11 грудня підготовлено та направлено листа в банки-члени ЄМА щодо узагальненої найкращої практики з мінімізації ризиків за схемою шахрайства “Гроші за “лайки”.
4. 7 грудня за сприяння Асоціації ЄМА проведено робочу онлайн зустріч фахівців НБУ та Європейської Асоціації безпечних транзакцій (EAST) для обговорення питань мінімізації ризиків при впровадженні миттєвих платежів в Україні.
5. 14 грудня Асоціація ЄМА та Департамент Кіберполіції Національної Поліції України провели спільну міжвідомчу нараду. Серед спікерів та учасників наради – представники Офісу Генерального Прокурора, Департаменту Кіберполіції НПУ, Національного Банку України, Української міжбанківської Асоціації членів платіжних систем ЄМА, банків-членів платіжних систем та фінансових сервісів.
6. Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах:
Fraud Payments Tracker
Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів
- 14 банками відправлено 1 359 алертів на загальну суму 14 млн. 372 тис. грн
- розподіл по типам шахрайства
- 9 хв. – середній час опрацювання алерта з моменту його створення банком-відправником
- 3 500 грн – повернуто клієнтам
- 14 740 грн – доступно для повернення клієнтам Монобанку
Сервіс “БД Інциденти”
Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства
- 14 організаціями зареєстровано 753 інциденти
- 18 494 перевірок підтвердили наявність негативу, що дозволило 29 організаціям попередити шахрайство
Mobile Check
Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на е-sim та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.
- 664 високоризикових замін sim-карток було виявлено користувачами сервісу
- 15 компаній здійснювали верифікації статусу sim-картки
- 0,47 сек. — середній час верифікації
Crime Check Online
Crime Check Online – сервіс взаємодії з Кіберполіцією щодо отримувачів несанкціонованих платежів згідно заяв потерпілих клієнтів
- на 37% зросла кількість запитів в порівнянні з аналогічний періодом минулого місяця
CardHolder Verification
CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки
- 186 невідповідностей власника картки виявлено завдяки сервісу за звітній період
- більше ніж 900 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства було попереджено
- 0,96 сек. – середній час верифікації
- тривають консультації щодо підключення банка з ТОП-10 у якості верифікатора, що дозволить банку компенсувати витрати на членство та використання сервісу Mobile Check
Адреса для отримання консультації щодо підключення до сервісу – [email protected]
Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!
Дякуємо за співпрацю!
Команда ЄМА