XXII Payments & XV Security EMA Conference Online: висновки та подяки
27 та 28 липня 2022 року, наприкінці п’ятого місяця війни, яку розв’язала проти України терористична російська федерація, ми провели нашу конференцію XXII Payments & XV Security EMA Conference! Вже на цьому можна було б допис завершити, бо всі добре розуміють, яких зусиль зараз коштує підготовка та проведення, навіть в онлайн форматі, масштабного івенту на терріторії України.
Але ми настільки вдячні всім, хто прийняв участь в заході – слухачам, спікерам, партнерам та команді, яка забезпечувала технічну частину конференції – що не написати повноцінний пост подяки просто не могли)
Отже, перш за все про партнерів – вони в нас дивовижні та, що особливо приємно, вже традиційні: міжнародна платіжна система VISA підтримує конференції ЄМА вже кілька років поспіль, а платіжна система Payoneer приєдналася до членів Асоціації в минулому році, і одразу стала партнером нашого заходу. Ще одним партнером стала компанія FS Group, яка надає високоякісні та ефективні послуги із забезпечення інформаційної безпеки.
За технічну реалізацію та супроводження трансляції ми щиро вдячні компанії Style Equiptime та супер-професійній команді, які були як завжди на висоті!
27 липня на ЕМА Payments stage, присвячений суто платіжному бізнесу, виступали справжні «зубри» питань фінансового та платіжного ринку України, а також були запрошені міжнародні експерти з Великобританії та Нідерландів. Спікери першого дня конференції – представники Національного банку України, Українського процесингового центру, Portmone, Українського бюро кредитних історій, компаній Payoneer, RBR (Великоританія), Haerlem Capital (Нідерланди), а також експерти з банківського сектору – Приватбанку, Ощадбанку, Банк Власний рахунок, Credit Agricole Bank.
28 липня ЕМА Security Stage визнані експерти банківської та небанківської галузі розбирали питання інформаційної безпеки, а саме – які найбільш актуальні загрози вони бачать зараз в кіберпросторі України в цілому, та спрямовані на фінансовий сектор, зокрема. Спікери поділились своїми рекомендаціями щодо того, як підготуватися, захиститися, виявити кіберінцидент, як правильно на нього відреагувати та відновити нормальну роботу після випадку кібер-атаки. Були представлені Best-practices з інформаційного захисту організації від постачальників та користувачів рішень з кібербезпеки. ЕМА Security Stage об’єднав біля 100 учасників – фахівців банків, фінтех компаній та ЗСУ. Спікери Конференції – фахівці з кібербезпеки та інформаційної безпеки ДСТЗІ, НБУ, Галнафтогаз, Київстар, OTP банк, Moneyveo, Berezha Security Group, FS Group, CysCentrum, SOFTPROM, ISSP, Simple Compliance and Control.
В цілому в заході прийняли участь біля 200 гостей з України та різних міст Європи, куди вони потрапили після початку війни. Всі учасники відмічають актуальність запропонованих для обговорення тем та цікаві і корисні доповіді. Ми ще раз дякуємо всім, хто був з нами в ці дні, особливо тим колегам, хто зараз безпосередньо на передовій захищає нашу землю від окупантів в лавах ЗСУ! Віримо в нашу Перемогу, працюємо заради того, щоб наблизити цей день та відновити Україну в квітучу та вільну європейську країну!
Слава Україні!
Цікаві інсайти від доповідачів, які ви не можете пропустити:
- Статистика від https://bank.gov.ua/
Червень 22р. до січня 22р. – платежі банків за кількістю та сумами знизились на 27%.
Травень 22р. до січня 22р. – кількість активних платіжних карток знизилась на 11%,
кількість працюючих торгові терміналів та АТМ знизилась на 14% та 17% відповідно.
Кількість безготівкових операцій знизилась на 2%, при відповідному зростанню обсягів на 43%. Зазначені показники забезпечені переважно суттєвим зростанням кількості транскордонних операцій (в 8 разів) та їх частки в загальних оборотах.
Обмежено: отримання готівки з рахунків, окремі безготівкові операції, Р2Р перекази
Заборонено: випуск, поповнення та розповсюдження електронних грошей
Дозволено зберігання і процесинг даних за кордоном, в тому числі в хмарних
сервісах на час воєнного стану та 2 роки після перемоги.
Система BankID НБУ в період воєнного стану.
Доступні послуги:
- Тимчасовий Є-документ (на основі даних Cистеми BankID НБУ)
- Цифрові копії документів
- Цифровий підпис
- Є-підтримка
- Статистика, перші 6 міс. 22р. до перших 6 міс. 21р. від https://upc.ua/
Покупки в Інтернеті – зростання з 14,7% до 15,3% від загальної кількості операцій;
Перекази з картки на картку- зростання з 8% до 13% від загальної кількості операцій;
Комунальні платежі – зростання на 18% в порівнянні з відповідним періодом 2021р.
Супермаркети – зростання на 5% в порівнянні з відповідним періодом 2021р.
- Статистика EU 2020-2022рр. від https://www.rbrlondon.com/
Обсяг карткових платежів – приріст щорічний 2%.
Кількість платежів за типом операції: безконтакт – зростання з 55% до 62%;
ТОП країн за кількістю щорічних безготівкових операцій на одну картку: Естонія (211), Данія (207), Норвегія (189).
Пос-термінали (глобально за рік) на 01.01.22: Америки – зростання на 3%, Європа – зростання на 8%, CEMEA – зростання на 10%.
ТОП країн за кількістю ПОСів на 1 млн. громадян: Греція (83 670) – державна програма та контроль, США (79 950), Південна Корея (70 720) – державна програма та контроль.
- Для кого Payoneer? https://www.payoneer.com/ua/
Фріланс: • Прямі клієнти; • Біржі фрілансу (Upwork, Fiverr і ін.)
Експорт послуг: • Аутсорсинг розробки ПЗ або бізнес-процесів; • Копірайтинг і діджитал маркетинг;
Продуктові компанії і цифрові активи: • Контент, фото, арт, музика; • SaaS-платформи;
Додатки та ігри;
Онлайн-торгівля товарами: • Маркетплейси; • Власні online-магазини;
Оренда туристичної нерухомості: (AirBnb і ін.);
- Ринкові тренди Голландія 2021 р. від www.haerlem.capital
POS платежі: безконтакт 67% (картки) +20% (телефони, годинники); дебетові картки – 79% . Проникнення мобільного банкінгу – 90+% громадян. Цифрова іпотека та інвестування.
- За які послуги клієнти готові були платити навіть під час війни? https://www.portmone.com.ua/
Статистика (обсяги): Травень 22р. до травня 21р.
Транспорт – зростання на 15%, Комунальні платежі – зростання на 2%, Мобільний зв’язок – зростання на 10%, Благодійність – зростання на 30%.
Як змінилась ситуація в ecommerce? Сегменти відновлюються: Інтернет-магазини, їжа та готелі. А що з активністю нових клієнтів? + 18% в травні та +45% в червні.
- Статистика від https://www.ubki.ua/
Запити кредитних звітів падіння на 31.03.22р. на 83%, на 30.06.22р. на 76% від довоєнного рівня.
Рівень схвалення кредитних заяв: на 31.03.22р. – 3% (банки), 0% (фінкомпанії) на 30.06.22р. – 10% (банки), 29% (фінкомпанії).
Консерватизм кредиторів: кредити новим клієнтам без кредитної історії: 2% (банки), 0,15% (фінкомпанії) від загальної кількості виданих кредитів.
NPL: +3,9% на 30.06.22р.
NPL по кредитних картках (порівняння 31.01.22р.та 30.06.22р).: Херсонська, Запорізька області приріст 54%, !!! Чернівецька, Івано-Франківська області приріст 25-30%,
Середній кредитний картковий ліміт: змінився з 15 000 грн. (до війни) до 10 000 грн. (поточний).
Запит громадянами, які перебувають за кордоном власної кредитної історії 4% від загальної кількості запитів (до війни), 13% (поточна). ТОП країн для використання в яких переселенці отримують кредитну історію: Польща, Німеччина, Чехія, США, Велика Британія.